top of page

אבי קובי  09.01.2024  | זמן קריאה 3 דקות

DSC_2916_edited.png
motivational-handwriting-notebook.png

מעודכן ל2024: תכנית העבודה לשיווק ומכירת פרוייקט נדל״ן בהצלחה.

אחרי עשרות פרויקטי נדל״ן שהקמתי עבורם מערך שיווק ומכירה, אספתי את כל המרכיבים ובניתי מהם תכנית עבודה יעילה שעוזרת לי להקים עבור הלקוחות שלי את המערך המושלם, כזה שיכניס להם לידים איכותיים ועסקאות טובות ויגרום לפרויקט להימכר במלואו בלי לחרוג מהתקציב או מהלו״ז.

המודל הזה יתן לכם את המסגרת לכל מה שקשור לשיווק הפרויקט ויעזור לכם גם מול בעלי המקצוע שאתם עובדים איתם.

שלב ראשון - תכנון תקציב והגדרת יעדים

ברור לכם שכדי להצליח צריך להגדיר תקציב נתון ולהציב יעדים ברורים ומדידים.

אז - אלה השאלות שצריך לשאול כדי לתכנן תקציב, יעדים ותקופת קמפיין: 

 

  1. כמה יחידות אני רוצה למכור.
     

  2. כמה אחוז הסגירה של צוות המכירות שלי - [לבדוק מול איש המכירות: אחת לכמה שיחות הוא סוגר פגישה ומשם אחת לכמה פגישות הוא סוגר עסקה]
     

  3. כמה עלות ליד משוערת בדיגיטל, (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, טאבולה, מדל״ן וכו׳). זה נתון שהקמפיינר שלכם אמור לדעת, ואתם יכולים גם לשאול אותנו
     

  4. תוך כמה זמן אני רוצה לסיים את מכירת הפרויקט.
     

לדוגמא: אם אני משער שעלות הליד היא 100 ש״ח, ואחוז הסגירה של אנשי המכירות יהיה 2%, זאת אומרת שכל 50 לידים יביאו עסקה, כלומר כל עסקה תעלה 5000 ש״ח.
מכאן מכפילים את עלות העסקה במספר היחידות שנרצה למכור, מחלקים על פני תקופת הקמפיין ויש לנו תקציב מוגדר לקמפיין.

אפשר לגזור מכאן גם את כמות הלידים שאני צריך לקבל, הן לאורך כל הקמפיין והן בחלוקה לפי יום. 

זה מפשט מאוד את הצבת היעדים מול חברת הפרסום ומול אנשי המכירות.

בסוף המאמר צירפתי לכם מתנה - קיט תכנון תקציב לשיווק פרויקט נדל״ן (אקסל מחושב + הדרכה מצולמת) לחיצה כאן כדי  לדלג ולאסוף אותה עכשיו

שלב שני - לוגו ושפה עיצובית לפרויקט

מתחילים במחקר קהל יעד-

למי אתם מוכרים? אם הפרויקט שלכם מיועד ״לכולם״ יהיה קשה מאוד לבנות לו קמפיין חזק.

ולכן השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם הם, מי הלקוח שאני מכוון אליו, גיל, מצב משפחתי, סוציו-אקונומי, מקום מגורים. עבודה מדויקת בשלב הזה - תעזור לקמפיין ולכל המרכיבים שלו לקלוע בול, למשוך את הלקוחות המתאימים ולמכור יותר מהר.

שאלות נוספות חשובות -

מה נקודות החוזקה או החולשה של הפרויקט? מי המתחרים? 


לבחור לוגו ושפה עיצובית מתוך ההצעות שתקבלו מהסטודיו - חשוב לשים לב שהסטודיו מכיר את קהל היעד שלכם ועושה מחקר מעמיק. 

שלב שלישי - הקמת מערכת הפרסום הטכני והאוטומציה

את השלב הזה בניתי כמו צ׳קליסט שתוכלו לקחת ולסמן כל סעיף. אתם לא אמורים לעשות את הדברים בעצמכם, מה שכן, זה יאפשר לכם להבין את התמונה המלאה ולוודא את אנשי המקצוע שלכם.

 

  • להבין את הפאנל - מסע הלקוח שלכם. איפה הוא רואה מודעה, לאן הוא עובר אחרי לחיצה על המודעה, מה הוא מקבל במייל לאחר השארת פרטים, תוך כמה זמן הוא מקבל שיחה. הכל צריך להיות תפור מראש.

 

  • בהמשך לסעיף הקודם - לוודא שאנחנו מנתבים את הלקוח למסלול אוטומטי ״תומך מכירה״.
    החל מהשארת הפרטים ועד לתיאום הפגישה במשרד המכירות, במקביל אפשר לשלוח
    למשל וידאו סיור בדירה לדוגמא, מייל עם קטלוג הדירות, מייל המלצות מלקוחות קודמים, תזכורות אוטומטיות. 

    המטרה היא "בישול הלידים" באופן אוטומטי וסגירת עניינים מהירה וחלקה הרבה יותר.

 

  • הקמת CRM (מערכת ניהול מכירות) עדיפות למערכת שיש לה API פתוח, שילוב אוטומציות, גמישות ויכולת התאמה לצרכים שלכם.
    המערכת צריכה לדעת לעבוד עם אלפי לידים בלי שיפלו לידים ״בין הכסאות״.
    צריך שיהיה תיעוד מסודר פר ליד, ניהול שלב המכירה בצורה הדוקה,  תזכורות אוטומטיות ועוד. 
    בנוסף - לוודא שהלידים מהפרסום מועברים אוטומטית ישירות למערכת ה-CRM שלכם.

 

  • לוודא שאתם מקבלים דשבורדים שיודעים לתת לכם תמונת מצב מדויקת, כמה לידים וכמה עסקאות הגיעו מכל ערוץ פרסום.

 

Fireberry.png

בתמונה: פילוח פגישות ועסקאות לפי מקורות הגעה (צילום מסך מתוך דשבורד שנבנה על ידינו)

שלב רביעי - הכנת החומרים לפרסום , שיגור קמפיינים

בשלב הזה אני ממליץ לתת לאנשי הקריאייטיב, הלא הם הקופירייטר והמעצב.ת חופש אמנותי.

לוודא שהם מבינים היטב את קהל היעד ואת היתרונות המדויקים של הפרויקט שלכם. ומכאן לשחרר להם לעשות את מה שהם טובים בו שזה להכין מודעות שיגרמו ללקוחות הנכונים להירשם.

בשלב הזה יש כאן שלושה בעלי מקצוע שחשובים להצלחת הפרויקט:

1. קופירייטר - כותב תוכן. חשוב שיכתוב תוכן מושך ומדויק, ושיתן כמה גרסאות על מנת שיהיה ניתן להריץ בדיקות ולהגיע לתוצאה הטובה ביותר.

2. סטודיו לעיצוב/מעצב.ת. חשוב שיהיו בעלי ניסיון בעיצוב לנדל״ן ובעלי ניסיון בעיצוב לדיגיטל.

3. מנהל קמפיינים - איש PPC. חשוב שידע את העבודה, יהיה בעל יכולת אנליטית ויהיה ״על זה״ לאורך כל הפרויקט.


אחרי שהכל מחובר ועובד - אפשר לאשר לקמפיינר לשגר את הקמפיין.

מכאן, תוך מספר ימים אתם אמורים להתחיל לראות תוצאות. בשלב הראשון לידים, אחרי יומיים שלושה, צריכות להתחיל להיסגר פגישות. ומשם - עסקאות.

3d-social-media-account-management-background-rendered4.png

שלב חמישי - מיטוב שוטף

אני בטוח שאתם יודעים שהיתרון העצום בדיגיטל זו היכולת להפיק לקחים במהירות ולהתעדכן תוך כדי תנועה.

ולכן אופטימיזציה של הקמפיין צריכה להתבצע באופן קבוע ויומיומי מתוך מידע שמתקבל און ליין על איכות הלידים ואחוזי הסגירה, המטרה היא לחדד קהלים ומסרים ולהעלות את איכות הלידים ככל שהקמפיין מתקדם.

דבר נוסף חשוב הוא לוודא שיש טיפול מהיר בלידים שנכנסים. 

תבין רגע. ברגע שרוכש פוטנציאלי נחשף לפרסום שלך ומשאיר פרטים, מיד קופצות לו מודעות של המתחרים. 
ככה הדיגיטל עובד. ולכן צריך להרים לו טלפון כמה שיותר מ
הר,  אם אפשר אפילו תוך דקות.  

ההמלצה שלנו היא לייצר מנגון חכם שמתריע על כל ליד אצל אנשי המכירות בזמן אמת ומאפשר טיפול מהיר בליד, כשהוא עדיין חם.

 

Anchor 1

פרוייקטים

שוקראן

וויני

סתיו לד

אמנה

ברנינה

ארץ ציוד מחנאות

תפריט

לקוחות

פרוייקטים

שווה לקרוא

צור קשר

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Whatsapp
לוגו לבן.png
bottom of page