top of page
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

יהושע שילה  05.01.2021

A.png
young-businessman-with-digital-tablet-office.png

מהפכת האוטומציה:
מענה מדויק לכל עסק, פחות פעולות שגרתיות ומעצבנות, יותר זמן לעבודה יצירתית ופרודוקטיבית.

אוטומציה - היא אחד הדברים הכי חמים כיום בתחום העסקי.
מדובר בייעול אמיתי שמותאם ומאופיין במדוייק לצרכים הספציפיים של כל עסק, מכל תחום.
החידוש העיקרי שזה הולך ונעשה הרבה יותר נגיש ומהיר לביצוע.

גם אם אתם לא אמזון או טסלה, ואין לכם כמה מיליונים פנויים להשקיע ביצירת עסק אוטומטי לחלוטין, עדיין אין סיבה שתבזבזו שעות על גבי שעות בעסק, על פעולות שיכולות להתרחש באופן אוטומטי.

"עשית לי חיים קלים"

מוטי הוא בעל עסק,  שהיה לו קמפיין בפייסבוק שעובד באופן קבוע ודי יציב. בכל יום הוא היה נכנס למנהל המודעות בפייסבוק כדי למדוד את ביצועי הקמפיין, ולהוריד למחשב שלו קובץ אקסל עם הלידים שהשאירו פרטים - ואז להתקשר אליהם.
מבחינתו, זה היה מובן מאליו לשרוף בשביל זה בכל יום בסביבות חצי שעה של עבודה, הוא לא הכיר מציאות אחרת. 


כשנפגשנו והראיתי לו שאין כל צורך לבזבז על זה זמן עבודה יקר, וניתן ליצור תהליך אוטומציה פשוט שמעביר את כל הלידים וכל נתוני הקמפיין שמעניינים אותו ישר למייל שלו ולמערכת ה CRM - הוא התלהב וחשב שיש כאן איזה קסם. 
אבל אני, לא עשיתי שום דבר מיוחד, בסה"כ אוטומציה "רגילה".. 
מדי פעם כשאנחנו נפגשים, הוא עדיין מקפיד להזכיר לי כמה שעות עבודה הוא חסך, ועל איך יותר קל לו לנהל את הלידים והקמפיין שלו. "עשית לי חיים קלים" הוא אומר.
 
אבל, מסתבר שמוטי לא לבד, רוב בעלי העסקים לא מודעים כלל ליכולות של האוטומציה שקיימות היום, וממשיכים בעבודה ידנית לא הכרחית - ומתישה.

אז מהי בעצם אוטומציה עסקית ואיך אפשר גם בעסק שלך לחסוך ימי עבודה וכוח אדם שמתבזבז ונשחק
בפעולות שחוזרות על עצמן?
 

 
אוטומציה היא בעצם היכולת לגרום לרצף של פעולות שיתרחשו באופן אוטומטי. כל רצף פעולות כזה (סנריו) יתחיל תמיד בטריגר (גורם לפעולה). כמו הפלת האבן הראשונה ברצף של אבני דומינו, ברגע שהיא נופלת כל שאר התהליך מתבצע באופן אוטומטי. בדומינו של האוטומציה, האבן הראשונה תפעל בתזמון או בהגדרה של אירוע מסוים, וכל שלבי ההמשך של התהליך מתוכננים מראש. 
 
לדוגמא:
בכל פעם שנכנס לך ליד חדש, תיפתח לו כרטיסיה במערכת ניהול המכירות, הוא יתווסף לאנשי הקשר בטלפון, ותיפתח לו האפשרות לקבוע פגישה עם איש המכירות לפי הזמנים הפנויים ביומן.
במקביל, ישלח ווצאפ או מייל הכנה לפגישה, עם כל המידע על השירות/המוצר.
כמובן שביום הפגישה שני הצדדים יקבלו תזכורת להגעה, ובמקרה שהפגישה אינה פרונטאלית - תיפתח לכם פגישת זום באופן אוטומטי ברגע המוגדר.

כל התהליך הזה - אוטומטי לחלוטין. מטורף :)

 
בכל פינה בעסק
 עולם האוטומציה העסקית הינו בעל יכולות אדירות בחיבור בין ממשקים בייעודים שונים. ניהול של מידע, וחיבור של כל הכלים שבית העסק משתמש בהם, תוך גמישות גבוהה. מערכות פרסום כמו Google Facebook יכולות לדבר בקלות עם מערכות CRM כמו Trello ו- PowerLink, להשאיר נוטיפיקציות במייל ובמכשיר הנייד שלכם, ולדוור את המסרים שלכם במערכות שליחה מתקדמות. מגוון עצום של כלים לאין ספור של פתרונות, כאשר כל תהליך אוטומטי יאופיין ויבנה בדיוק לפי המידות והצרכים של כל עסק.  

 

עידן האוטומציה 

 

עד לפני שנים בודדות, רק חברות ענק יכלו להרשות לעצמן להטמיע תהליכים כאלו, מכיוון שבנייה של תהליך אוטומציה באמצעות תכנות וכתיבת קוד היא יקרה מאוד, ורק בעסק שמוכר לעשרות אלפי לקוחות בחודש הייתה הצדקה להשקיע מאות אלפי ש"ח ויותר במערכות מותאמות אישית.

 

כיום, עם התפתחות אדירה ומואצת של עולם האוטומציות העסקיות, יש יכולת להטמיע בכל עסק כלים שמייצרים תהליכי אוטומציה מדוייקים לצרכים של בעל העסק, וזה בכלל לא משנה מה התחום שבו העסק פועל. 

הניסיון של השנים האחרונות מראה באופן חד משמעי שאוטומציה בעסק זו השקעה שמחזירה את עצמה פי כמה וכמה הן בחיסכון של כוח אדם ומשכורות, והן בייעול תהליכי שיווק ומכירה בעשרות אחוזים!

 

עובד בעסק שלך 24/7 בלי משכורת

חברות ענק יכולות להרשות לעצמן לייצר מפעלים וקווי ייצור שפועלים אוטומטית כמעט ללא מגע יד אדם. אבל גם עסק בינוני - קטן בישראל יכול לייתר חלק גדול מהתפעול האנושי ולחסוך במשאבים.

 

איך עושים את הצעד הראשון?

כל תהליך אוטומציה מתחיל בהבנת הצורך העסקי, או הקושי שאיתו אתה מתמודד בעסק.

יחד אנחנו מנתחים בדיוק את הסנריו (התרחיש האוטומטי) שנבנה עבורך, ונבחר את הכלים הכי הנכונים למשימה.

 

כדי להתחיל, זו השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך:

האם יש פעולות שאתה שונא לעשות בעסק?

פעולות משעממות שחוזרות על עצמן, לא דורשות יצירתיות ואתה מרגיש שהן גוזלות את הזמן היקר שלך ולא מייצרות לך ערך גבוה. 

 

ההמלצה שלי היא להתחיל בפיילוט.  לאבחן קודם כל את הפעולות המעצבנות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, ולהחליף אותן באוטומציה. ואז לבחון את ההשפעה של התהליך ואת האפקט החיובי. 

 

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם

צרו איתנו קשר!

נשתמע בקרוב!

3d-social-media-account-management-background-rendered4.png

פרוייקטים

שוקראן

וויני

סתיו לד

אמנה

ברנינה

ארץ ציוד מחנאות

תפריט

לקוחות

פרוייקטים

שווה לקרוא

צור קשר

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Whatsapp
לוגו לבן.png
bottom of page