
ב-5 השנים האחרונות שיווקנו בהצלחה עשרות פרויקטים של נדל"ן ומאות יח"ד דרך הדיגיטל, היו קמפיינים מוצלחים,
היו כאלו שלא. מה שחשוב - למדנו המון.
במאמר הזה זיקקנו את כל המרכיבים הקריטיים
לקמפיין מוצלח:
איפה נקודות הכשל שקמפיין דיגיטל עלול ליפול בהן,
ואיך להעלות משמעותית את אחוז ההמרה ולייצר מכירות באופן סיסטמטי.
איך לשווק נדל"ן בדיגיטל ולהצליח: הצ'קליסט המלא.

עשה ואל תעשה - 10 המרכיבים הקריטיים לשיווק נדל"ן בדיגיטל:
1. אסטרטגיית שיווק
נכון: חושבים לפני שמבצעים. לפני התנעה של הקמפיין - יושבים לתכנן.
מי קהל היעד שלי? מה נקודות החוזקה או החולשה של הפרוייקט? מי המתחרים?
מה הקריאייטיב שימשוך את הלקוחות הנכונים?
לא נכון: יהיה בסדר - ממילא כל הפרוייקטים מוכרים בסוף אותו דבר, אז מספיק שנגיד
משהו על חלום ונוף ומפרט עשיר, תתקדמו בשיווק חבל על הזמן.
2. תכנית שיווקית
נכון: כדי להצליח חייבים להציב יעדים ברורים ומדידים.
למשל - מהו אחוז ההמרה הרצוי או אפילו סביר לפרוייקט, מה אחוז ההמרה הממוצע בשוק, הערכת כמות הלידים עד למכירה, הערכת סיכונים, גיבוש חלופות ותכניות מגירה.
לא נכון: כדי להצליח חייבים תקציב גדול, ולרוץ איתו חזק, זה יחזיר הרבה לידים.



3. חומרים שיווקיים מתאימים
נכון: סרטונים, תמונות, וטקסטים שמפורסמים במדיה צריכים להיות אותנטיים וחכמים, ומותאמים למסרים ולקהל היעד.
לא נכון: תמונות גנריות ומשפחה מחייכת מתוך מאגר תמונות
לקניה באינטרנט (שאטרסטוק) זה לא חומר שיווקי שעליו בונים קמפיין.
4. גמישות
נכון: היתרון העצום בדיגיטל זה ביכולת להפיק לקחים במהירות ולהתעדכן תוך כדי תנועה. אופטימיזציה של הקמפיין חייבים לבצע באופן קבוע ויומיומי מתוך מידע שמתקבל און ליין, כדי לטייב את איכות הלידים, ולחדד את חיצי הקמפיין בדיוק למקומות הנכונים.
לא נכון: לעבוד ללא הפקת לקחים, "לתזמן פרסומים" מראש ולא לבצע שיפורים לפי פידבק אמיתי מהשטח.
5. שימוש מושכל בכלי הפרסום
נכון: בעולם הדיגיטל יש מגוון רחב מאוד של כלים, וכדי לעשות קמפיין שיפגע בול, חובה להכיר באופן עמוק את כל אפשרויות המדיה, ומה מתאים ונכון עבור כל אתגר.
פייסבוק, גוגל, טאבולה, אאוטבריין ועוד, הם עולמות רחבים שבכל אחד מהם מערכות שונות ליעדים שונים. כדי לנצח צריך להתאים את כלי הנשק למלחמה.
לא נכון: שימוש בכלי פרסום ללא הבנה מעמיקה בהם "תעשה לי אינסטגרם שמעתי
שזה עובד.."
6. בקרת תקציב
נכון: הגדרת את מסגרת התקציב הכוללת לקמפיין השיווק בדיגיטל, מצויין. אבל, יש עדיין הרבה מה לעשות. אנליזה עקבית לאורך הקמפיין תוודא שיש תמורה שראויה להשקעה (גם בפריזמה יומית שבועית וחודשית), ותרגיע אותנו שהכסף עושה את העבודה ולא מתבזבז.
לא נכון: כשתקציבי השיווק נשפכים ללא בקרה הדבר גורם לתסכול,
ולהורדת תקציב גורפת, וממילא לפגיעה באפקטיביות של הקמפיין.
7. מיקוד במכירה ולא בלידים
נכון: כמות גדולה של לידים היא לא בהכרח סיפור הצלחה. לידים זה בסך הכל הצעד הראשון בדרך אל המטרה - שהיא המכירה עצמה. האם הלידים שלנו איכותיים?
האם יש פקטור שמפיל אותם בדרך?
כמו שכל איש מכירות טוב יודע, עדיף ליד אחד טוב ומדוייק מאשר 20 לידים לא בשלים. ולכן במצב של אחוז גבוה של לידים "פח" כנראה שנעדיף להשקיע את המאמץ בטיוב לידים ובסינון איכותי מאשר להמשיך לקבל כמות גדולה של לידים.
לא נכון: כשעושים הכל כדי להביא כמה שיותר מתעניינים, מתוך הנחת מוצא שיהיו מהם שיתקדמו לרכישה. ובכן, מסתבר שהכמות ממש לא מפצה על האיכות,
והיא בדרך כלל רק תוצאה של בזבוז כסף.
עודף של פונים לא רלוונטים רק יוצר מסך עשן ומקריס את המערכת שצריכה לטפל בכולם, ומקטין את הפניות והזמינות שלך לטיפול במקרים שבאמת פוטנציאלים
ובשלים לרכישה.
8. מענה מהיר
נכון: רוכש פוטנציאלי שנחשף לפרסום שלך, והשאיר פרטים חייב לקבל קשר ממך בזמן קצר ביותר - אם אפשר אפילו תוך דקות. ולכן יש לייצר מנגון חכם שמתריע על כל ליד אצל אנשי המכירות בזמן אמת ומאפשר טיפול מהיר בליד, בעודו חם.
לא נכון: יצירת קשר עם ליד באיחור מקררת אותו ופוגעת לו במוטיבציה להתקדם למכירה (אחוזי המרה נמוכים). וגרוע מכך, לאחר שמילא פרטים אצלך, מערכות הפרסום מציגות לו ללא הפסק פרסומים של מתחרים, כך ששבמקרה כזה אתה משלם על הליד אבל המתחרים קוצרים את התוצאות.
9. ניהול לידים - מסע לקוח מסודר
נכון: פרוייקט נדל"ן זה עניין של מאות ואלפי לידים, ולכן ניהול רשימת לידים חייבת להיות עם מערכת crm מתאימה עם תיעוד מסודר ומפורט, כולל מעקב וסטאטוס מעודכן בשילוב תזכורות אוטומטיות.
לא נכון: כשאין מערכת crm מסודרת עם נוטיפיקציות, הלידים פשוט נופלים מהמשפך. ברגע שמתעניין יצא משרשרת ההתקדמות או לא יקבל מענה ראוי רק בגלל רשלנות או חוסר תשומת לב
10. חווית לקוח חיובית - מבוססת אוטומציה
נכון: ניתוב של הלקוח שלך למסלול אוטומטי החל מהשארת הליד ועד לתיאום אונליין של פגישה באתר, ובנוסף, הנגשה של כל החומר של הפרויקט, כולל למשל וידאו סיור בדירה לדוגמא, עם תזכורות אוטומטיות. העברת שדר של רצינות "בישול המתעניינים" וסגירת עניינים מהירה וחלקה הרבה יותר.
יהושע שילה 05.01.2021

החנות האינטרנטית המושלמת:
במקום עבודה ידנית - סיסטם אוטומטי למכירות וחווית לקוח.
הקמתם חנות אינטרנטית, השקעתם בשיווק והמכירות נכנסות,
אבל מסתבר שהעבודה מסביב פשוט לא נגמרת.
שליחת מבצעים וקופונים ללקוחות, העברת ההזמנות לחברת המשלוחים,
עבודה ידנית מול המלאי ודאגה לכל שלב במסע הלקוח,
אלו תהליכים מתישים שאוטומציה חכמה בחנות שלכם יכולה לעשות במקומכם.
אוטומציה לאיקומרס - השקעה סופר משתלמת - שחוסכת ומכניסה עשרות אלפי ש"ח בשנה

חנות אינטרנטי ת שמוכרת ללקוחות בעצמה זה חלום של כל עסק
הלקוחות מגיעים מכל הארץ, בוחרים את המוצרים ומבצעים הזמנה
ותהליך המכירה פשוט ומתנהל בעצמו ללא מגע יד אדם.
הקמת חנות איקומרס בהשקעה של סכום ראשוני לא קטן
כדי לקבל מערכת שלמה ומסונכרנת שתבצע את כל שלבי המכירה.
אבל, האם זה באמת ככה?
כל מי שיש לו חנות אינטרנטית, יודע שהמציאות קצת יותר מורכבת, בין אם החנות שלכם נמצאת על פלטפורמה שהבטיחה "את כל מה שצריך בחנות"
ובודאי אם זו חנות שפותחה על ידי מעצב אתרים, מהנסיון שלנו עם לקוחות - במקרים רבים מסתבר שנשארו תחומים שלא מכוסים כמו שצריך.
למשל
צריך לחזור ללקוחות שמילאו עגלה ולא רכשו, לנסות להציע להם הנחה.
לשלוח חשבוניות ללקוחות, לבדוק אם המוצר קיים במלאי.
לפתוח הזמנה בחברת שליחויות, לדווח ללקוח שההזמנה נשלחה. לעדכן את המלאי.. ועוד ועוד.
הפעולות האלה מצריכות מאיתנו משאבי זמן וכוח אדם לפעולות מתישות ולא סיסטמטיות (עם סיכוי גבוה לטעויות בדרך).
מה עושים?
מחברים לחנות חבילת אינטגרציות ותהליכים אוטומטיים
והופכים את החנות למערכת אחת משומנת מקצה לקצה.
החל משלב השיווק, הוספה לעגלה, קופונים, סליקת אשראי, הוצאת חשבונית, דיווח לחברת שילוח, עדכון המלאי, דיוור ללקוח, קבלת משוב והמלצה מהלקוח. הכל באופן אוטומטי!
כך מגדילים בקלות את המכירות בעשרות אחוזים, מייעלים תהליכי עבודה ומייצרים שקט וסדר, בזמן שהלקוחות יקבלו את מקסימום השירות.
אלו האינטגרציות שחייבות להיות מחוברות בכל חנות אינטרנטית:
מסע לקוח אוטומטי:
חווית הקניה של מבקר בחנות אינטרנטית יכולה לכלול אינטראקציה רבה מבוססת לקוח
בליווי צמוד ואקטיבי בחנות, בתמיכה מהודקת ואישית ללקוח און ליין תוך כדי הקניה ולאחריה,
מגביר את המכירות בעשרות אחוזים.
לדוגמא: שימוש בקופוני הנחה מידיים ובהודעות מותאמות לפרופיל הלקוח כמו ימי הולדת והרגלי קניה, ותגובה מהירה לאירועים כמו נטישות עגלה, יציאה מהחנות ועוד.
ניהול מלאי חכם:
ניהול המלאי זו הליבה של החנות האינטרנטית, והשליטה על כל הכמויות והמוצרים וההזמנות מספקים.
כל זה מוכרח להתבצע באופן אוטומטי מדוייק וללא בזבוז זמן, עם אינטגרציה מלאה לאתר ובהתאמה מדוייקת של הסחורה המוצגת למלאי המחסן, כאשר כל עדכון במלאי משפיע על האתר וכל רכישה באתר גורעת את המלאי.
פיצ'רים אופציונליים נוספים הינם פיקוח ועדכון שינויים בכניסה וביציאה של סחורה כולל דשבורד ניהול, התראות על כמויות חריגות, והזמנות אוטומטיות למלאי שעומד להסתיים.
התוצאה: פחות עבודה ידנית מיותרת וטעויות אנוש, ויצירת סדר ושליטה מלאה בכמויות ובהזמנות.
שילוח אוטומטי:
אין צורך לפתוח הזמנה בחברת השליחויות עבור כל הזמנה,
ואין צורך ליזום פניה לעדכון הלקוח.
הרישום עבור כל רכישה בחברת המשלוחים מתבצע באופן אוטומטי ומיידי,
במקביל נשלח דיווח ועדכון ללקוח על כל שלבי המשלוח.
התוצאה: פחות עבודה, ואקסטרה שירות וטעם טוב ללקוח - שמעודכן בכל שלב ורגוע בקשר להזמנה.
עדיין עובדים ידנית? התקדמו לחנות אינטרנטית אוטומטית לחלוטין!
עם חיסכון ממוצע של כשעתיים עבודה ידנית ביום,
ורווח ממוצע של 30% יותר הכנסות לפחות,
ברור מדוע כדאי לעבור לניהול אוטומטי אמיתי של כל תהליכי החנות.
רוצים לקחת את החנות שלכם לרמה הבאה?
