
ב-5 השנים האחרונות שיווקנו בהצלחה עשרות פרויקטים של נדל"ן ומאות יח"ד דרך הדיגיטל, היו קמפיינים מוצלחים,
היו כאלו שלא. מה שחשוב - למדנו המון.
במאמר הזה זיקקנו את כל המרכיבים הקריטיים
לקמפיין מוצלח:
איפה נקודות הכשל שקמפיין דיגיטל עלול ליפול בהן,
ואיך להעלות משמעותית את אחוז ההמרה ולייצר מכירות באופן סיסטמטי.
איך לשווק נדל"ן בדיגיטל ולהצליח: הצ'קליסט המלא.

עשה ואל תעשה - 10 המרכיבים הקריטיים לשיווק נדל"ן בדיגיטל:
1. אסטרטגיית שיווק
נכון: חושבים לפני שמבצעים. לפני התנעה של הקמפיין - יושבים לתכנן.
מי קהל היעד שלי? מה נקודות החוזקה או החולשה של הפרוייקט? מי המתחרים?
מה הקריאייטיב שימשוך את הלקוחות הנכונים?
לא נכון: יהיה בסדר - ממילא כל הפרוייקטים מוכרים בסוף אותו דבר, אז מספיק שנגיד
משהו על חלום ונוף ומפרט עשיר, תתקדמו בשיווק חבל על הזמן.
2. תכנית שיווקית
נכון: כדי להצליח חייבים להציב יעדים ברורים ומדידים.
למשל - מהו אחוז ההמרה הרצוי או אפילו סביר לפרוייקט, מה אחוז ההמרה הממוצע בשוק, הערכת כמות הלידים עד למכירה, הערכת סיכונים, גיבוש חלופות ותכניות מגירה.
לא נכון: כדי להצליח חייבים תקציב גדול, ולרוץ איתו חזק, זה יחזיר הרבה לידים.



3. חומרים שיווקיים מתאימים
נכון: סרטונים, תמונות, וטקסטים שמפורסמים במדיה צריכים להיות אותנטיים וחכמים, ומותאמים למסרים ולקהל היעד.
לא נכון: תמונות גנריות ומשפחה מחייכת מתוך מאגר תמונות
לקניה באינטרנט (שאטרסטוק) זה לא חומר שיווקי שעליו בונים קמפיין.
4. גמישות
נכון: היתרון העצום בדיגיטל זה ביכולת להפיק לקחים במהירות ולהתעדכן תוך כדי תנועה. אופטימיזציה של הקמפיין חייבים לבצע באופן קבוע ויומיומי מתוך מידע שמתקבל און ליין, כדי לטייב את איכות הלידים, ולחדד את חיצי הקמפיין בדיוק למקומות הנכונים.
לא נכון: לעבוד ללא הפקת לקחים, "לתזמן פרסומים" מראש ולא לבצע שיפורים לפי פידבק אמיתי מהשטח.
5. שימוש מושכל בכלי הפרסום
נכון: בעולם הדיגיטל יש מגוון רחב מאוד של כלים, וכדי לעשות קמפיין שיפגע בול, חובה להכיר באופן עמוק את כל אפשרויות המדיה, ומה מתאים ונכון עבור כל אתגר.
פייסבוק, גוגל, טאבולה, אאוטבריין ועוד, הם עולמות רחבים שבכל אחד מהם מערכות שונות ליעדים שונים. כדי לנצח צריך להתאים את כלי הנשק למלחמה.
לא נכון: שימוש בכלי פרסום ללא הבנה מעמיקה בהם "תעשה לי אינסטגרם שמעתי
שזה עובד.."
6. בקרת תקציב
נכון: הגדרת את מסגרת התקציב הכוללת לקמפיין השיווק בדיגיטל, מצויין. אבל, יש עדיין הרבה מה לעשות. אנליזה עקבית לאורך הקמפיין תוודא שיש תמורה שראויה להשקעה (גם בפריזמה יומית שבועית וחודשית), ותרגיע אותנו שהכסף עושה את העבודה ולא מתבזבז.
לא נכון: כשתקציבי השיווק נשפכים ללא בקרה הדבר גורם לתסכול,
ולהורדת תקציב גורפת, וממילא לפגיעה באפקטיביות של הקמפיין.
7. מיקוד במכירה ולא בלידים
נכון: כמות גדולה של לידים היא לא בהכרח סיפור הצלחה. לידים זה בסך הכל הצעד הראשון בדרך אל המטרה - שהיא המכירה עצמה. האם הלידים שלנו איכותיים?
האם יש פקטור שמפיל אותם בדרך?
כמו שכל איש מכירות טוב יודע, עדיף ליד אחד טוב ומדוייק מאשר 20 לידים לא בשלים. ולכן במצב של אחוז גבוה של לידים "פח" כנראה שנעדיף להשקיע את המאמץ בטיוב לידים ובסינון איכותי מאשר להמשיך לקבל כמות גדולה של לידים.
לא נכון: כשעושים הכל כדי להביא כמה שיותר מתעניינים, מתוך הנחת מוצא שיהיו מהם שיתקדמו לרכישה. ובכן, מסתבר שהכמות ממש לא מפצה על האיכות,
והיא בדרך כלל רק תוצאה של בזבוז כסף.
עודף של פונים לא רלוונטים רק יוצר מסך עשן ומקריס את המערכת שצריכה לטפל בכולם, ומקטין את הפניות והזמינות שלך לטיפול במקרים שבאמת פוטנציאלים
ובשלים לרכישה.
8. מענה מהיר
נכון: רוכש פוטנציאלי שנחשף לפרסום שלך, והשאיר פרטים חייב לקבל קשר ממך בזמן קצר ביותר - אם אפשר אפילו תוך דקות. ולכן יש לייצר מנגון חכם שמתריע על כל ליד אצל אנשי המכירות בזמן אמת ומאפשר טיפול מהיר בליד, בעודו חם.
לא נכון: יצירת קשר עם ליד באיחור מקררת אותו ופוגעת לו במוטיבציה להתקדם למכירה (אחוזי המרה נמוכים). וגרוע מכך, לאחר שמילא פרטים אצלך, מערכות הפרסום מציגות לו ללא הפסק פרסומים של מתחרים, כך ששבמקרה כזה אתה משלם על הליד אבל המתחרים קוצרים את התוצאות.
9. ניהול לידים - מסע לקוח מסודר
נכון: פרוייקט נדל"ן זה עניין של מאות ואלפי לידים, ולכן ניהול רשימת לידים חייבת להיות עם מערכת crm מתאימה עם תיעוד מסודר ומפורט, כולל מעקב וסטאטוס מעודכן בשילוב תזכורות אוטומטיות.
לא נכון: כשאין מערכת crm מסודרת עם נוטיפיקציות, הלידים פשוט נופלים מהמשפך. ברגע שמתעניין יצא משרשרת ההתקדמות או לא יקבל מענה ראוי רק בגלל רשלנות או חוסר תשומת לב
10. חווית לקוח חיובית - מבוססת אוטומציה
נכון: ניתוב של הלקוח שלך למסלול אוטומטי החל מהשארת הליד ועד לתיאום אונליין של פגישה באתר, ובנוסף, הנגשה של כל החומר של הפרויקט, כולל למשל וידאו סיור בדירה לדוגמא, עם תזכורות אוטומטיות. העברת שדר של רצינות "בישול המתעניינים" וסגירת עניינים מהירה וחלקה הרבה יותר.
יהושע שילה 05.01.2021


אוטומציה עסקית על קצה המזלג ו- 8 דוגמאות פרקטיות מהשטח
סדר היום של בעל עסק מכיל עשרות פרטים ומשימות לביצוע.
חלק לא מבוטל מהמשימות האלו גוזלות הרבה זמן ובעיקר גורמות לתסכול כי הן חזרתיות וקבועות או שהן סתם משעממות, אנחנו נוהגים לקרוא להן - "משימות שחורות".
למרבה המזל, בעולם העסקי - טכנולוגי קיימים מגוון של פתרונות שיבצעו את כל המשימות השגרתיות והצפויות מראש באופן אוטומטי.
כדאי מאוד לדעת שבשנים האחרונות האפשרות של עסקים לייעל את תהליכי העבודה ולפנות לעצם זמן (וכסף) עבור המשימות החשובות ביותר, נעשתה פשוטה יותר ובעיקר מאוד נגישה, לכל סוג וסדר גודל של עסק.
"עשית לי חיים קלים"
מוטי הוא בעל עסק, שהיה לו קמפיין בפייסבוק שעובד באופן קבוע ודי יציב. בכל יום הוא היה נכנס למנהל המודעות בפייסבוק כדי למדוד את ביצועי הקמפיין, ולהוריד למחשב שלו קובץ אקסל עם הלידים שהשאירו פרטים - ואז להתקשר אליהם.
מבחינתו, זה היה מובן מאליו לשרוף בשביל זה בכל יום בסביבות חצי שעה של עבודה, הוא לא הכיר מציאות אחרת.
כשנפגשנו והראיתי לו שאין כל צורך לבזבז על זה זמן עבודה יקר, וניתן ליצור תהליך אוטומציה פשוט שמעביר את כל הלידים וכל נתוני הקמפיין שמעניינים אותו ישר למייל שלו ולמערכת ה CRM - הוא התלהב וחשב שיש כאן איזה קסם.
אבל אני, לא עשיתי שום דבר מיוחד, בסה"כ אוטומציה "רגילה"..
מדי פעם כשאנחנו נפגשים, הוא עדיין מקפיד להזכיר לי כמה שעות עבודה הוא חסך, ועל איך יותר קל לו לנהל את הלידים והקמפיין שלו. "עשית לי חיים קלים" הוא אומר.
אבל, מסתבר שמוטי לא לבד, רוב בעלי העסקים לא מודעים כלל ליכולות של האוטומציה שקיימות היום, וממשיכים בעבודה ידנית לא הכרחית - ומתישה.
מה זו אוטומציה עסקית ואיך היא יכולה לעזור לי?
אוטומציה עסקית זו מהפכה של ממש בניהול הזמן של עסקים.
זו היכולת לחבר בין כלים שונים שאתם עובדים איתם בעסק שלכם.
בין אם אלו כלים של מידע ארגוני, כלי ניהול משימות, כלי ניהול לידים ועוד ועוד, והכל מתבצע תוך גמישות גבוהה לפי צרכי העסק הייחודיים.
למעשה כיום ניתן לאפיין ולבצע כמעט כל סוג של משימה באופן דיגיטלי, כאשר כל תהליך אוטומטי יאופיין ויבנה בדיוק לפי המידות והצרכים של כל עסק.
עולם האוטומציות גדול ורחב בהתאמה לאפשרויות האין סופיות של העולם העסקי,ובכל זאת הנה 8 דוגמאות מעשיות מהשטח של לקוחות אמיתיים:
1. ניהול ומעקב קמפיינים
ניתן ליצור באוטומציה דשבורד שמספק דוחות של קמפיינים והצלבה מול לידים ומכירות. אחד הדברים החשובים בעסק זה מעקב וניהול נכון של השיווק. לדעת בכל רגע נתון איזה קמפיין מביא את הלקוחות הרווחיים ביותר, באיזה ערוץ מדיה משתלם להמשיך ולהשקיע ואיזה פרסום לא מביא תוצאות ומבזבז כסף.
2. תהליך קבלת לקוח.
אם אתם נותנים שירות, זה קלאסי. במקום לעשות הכל ידני, אפשר לדוגמא לתת ללקוח שנכנס למלא טופס היכרות שממלא אוטומטית את ה-crm שלכם. לאחר מכן נוצרות משימות במערכת על סמך הפרטים שהלקוח מילא. למשל, תאריכי תשלום וגביה אוטומטית, שיבוץ פגישות מראש ביומן, דוחות ועוד.
מקובל לחלק את אפשרויות האוטומציה לשלושה תחומים עיקריים:
שיווקי
תהליכי שיווק ומכירה. לדוגמא: דוחות אונליין על קמפיינים, טיפול נכון בלידים בלי לפספס. שליחת כל המידע בצורה אוטומטית עם ההרשמה, קביעת פגישות באופן אוטומטי, תזכורות, משימות.
אדמיניסטרטיבי
תהליכים פנים ארגוניים. לדוגמא: ניהול עובדים, ניהול משימות, יומני נוכחות, ניהול מלאי.
חשבונאות וגביה
טיפול בהוצאות והכנסות : תהליכי גביה, הנפקת חשבוניות, טיפול בקבצים, סדר וארגון של מידע.
3.ניהול מלאי.
ניהול חכם של מחסן, כאשר הזמנות מהאתר או מהקופה הרושמת נגרעות אוטומטית מהמלאי, ובמקביל המלאי המעודכן משתקף אוטומטית באתר. מה שמייצר שקט ומונע טעויות.
4.ניהול לקוחות חוזרים.
כל עסק אוהב לקוחות חוזרים, שרוכשים שוב ושוב. אלו הלקוחות המשתלמים ביותר. לדוגמא: עבור עסק למכירת מוצרי מזון - נצטרך מערכת שתדע לנהל את כל המידע על הלקוחות החוזרים בצורה מדויקת, ותחשב את סכום הרכישה הממוצע, את פער הזמן הממוצע בין רכישה לרכישה ועוד.חיתוכים שונים ומותאמים אישית של המידע יתנו לנו יכולות בזיהוי מגמות והרגלי רכישה לאורך זמן. וכמובן, כנגזרת מכך - לייצר התראה במידה ויש לקוח קבוע שפתאום מפסיק לרכוש או שסכום ההזמנה שלו נמוך מהממוצע. השמיים הם הגבול!
5.החזרת נוטשי עגלה.
אם הגולשים באתר שלך מילאו עגלה ומשום מה לא התקדמו למכירה, אפשר די בקלות להחזיר חלק מהם עם הודעה אוטומטית שנותנת להם הנחה כלשהי /קופון לזמן מוגבל או שמזכירה להם לחזור להשלים את הרכישה. בעולם של הסחות דעת זה מתבטא בהכנסות גבוהות יותר מהאתר.
6.חשבונאות.
איסוף ותיעוד חשבוניות, במקום לעבוד קשה במשך שעות, לנבור במייל ולאסוף את כל החשבוניות וגרוע מכך, להפסיד כסף על חשבוניות אבודות. האוטומציה יכולה לעזור גם כאן, עם תהליך אוטומטי ששולף את החשבוניות מהמייל, מעלה את כולן לתיקיית אחסון, ושולח אותן אוטומטית לרואה החשבון בתאריך הדיווח.
7.איסוף מסמכים מלקוחות
קחו למשל חברה לייעוץ משכנתאות, שאצלה תהליך קבלת הלקוח מחייב קבלת מסמכים רבים מהלקוח, ויש המון בזבוז זמן ותהליכים שנתקעים בגלל מסמכים שהלקוח שכח וכדומה. כל זה יכול להיות מנוהל באוטומציה ולפנות את הזמן היקר של יועצי המשכנתאות להתמקד בדברים החשובים.
8.גביה
אפשר להגדיר את נושא הגביה כתפוח אדמה הלוהט של העסק. רובינו מעדיפים להימנע מהתעסקות בגביית כספים ותשלומים, ומצד שני הליבה של העסק היא התזרים.מה עושים? גם כאן אוטומציה יכולה לקחת חלק מרכזי, ולבצע עבורנו את הגביה באופן קולקטיבי ומותאם אישית עם חיבור לסליקה, התראות חוזרות במספר ערוצי תקשורת, ובזמנים המוגדרים לכל לקוח, עד לביצוע התשלום בהצלחה, ועדכון אוטומטי בדשבורד מעקב תשלום.
איזה סוגי עסקים ירוויחו הכי הרבה מאוטומציה עסקית?
-
עסק עם 3-4 עובדים ומעלה.
-
עסק שמבזבז כמה שעות ביום על פעולות שגרתיות ידניות שחוזרות על עצמן.
-
עסק שמוכר בהיקפים גבוהים.
-
עסק שרוצה לגדול במהירות ולפתח scale גבוה
-
עסק שחשוב לו לתת שירות מהיר ומהודק שלא תלוי בגורם אנושי.
מה הצעד הראשון שיעזור לי לדעת האם אוטומציה עסקית יכולה לשדרג גם את העסק שלי?
אנחנו מזמינים אותך לשיחת היכרות ואפיון עסקי ראשוני,
בה נסקור את שיטות העבודה והכלים שאיתם עובדים בעסק שלך,
ונאתר את הנקודות שבהן אוטומציה עסקית יכולה
לייתר פעולות ידניות,
לתת ערך מוסף שלא קיים היום במסע הלקוח ובתהליכים העסקיים,
ולחסוך זמן וכסף.
