top of page
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram

יהושע שילה  05.01.2021

A.png
motivational-handwriting-notebook.png

אוטומציה עסקית על קצה המזלג ו- 8 דוגמאות פרקטיות מהשטח 

סדר היום של בעל עסק מכיל עשרות פרטים ומשימות לביצוע.
חלק לא מבוטל מהמשימות האלו גוזלות הרבה זמן ובעיקר גורמות לתסכול כי הן חזרתיות וקבועות או שהן סתם משעממות, אנחנו נוהגים לקרוא להן - "משימות שחורות".

למרבה המזל, בעולם העסקי - טכנולוגי קיימים מגוון של פתרונות שיבצעו את כל המשימות השגרתיות והצפויות מראש באופן אוטומטי.
כדאי מאוד לדעת שבשנים האחרונות האפשרות של עסקים לייעל את תהליכי העבודה ולפנות לעצם זמן (וכסף) עבור המשימות החשובות ביותר, נעשתה פשוטה יותר ובעיקר מאוד נגישה,
לכל סוג וסדר גודל של עסק.

"עשית לי חיים קלים"

מוטי הוא בעל עסק,  שהיה לו קמפיין בפייסבוק שעובד באופן קבוע ודי יציב. בכל יום הוא היה נכנס למנהל המודעות בפייסבוק כדי למדוד את ביצועי הקמפיין, ולהוריד למחשב שלו קובץ אקסל עם הלידים שהשאירו פרטים - ואז להתקשר אליהם.
מבחינתו, זה היה מובן מאליו לשרוף בשביל זה בכל יום בסביבות חצי שעה של עבודה, הוא לא הכיר מציאות אחרת. 


כשנפגשנו והראיתי לו שאין כל צורך לבזבז על זה זמן עבודה יקר, וניתן ליצור תהליך אוטומציה פשוט שמעביר את כל הלידים וכל נתוני הקמפיין שמעניינים אותו ישר למייל שלו ולמערכת ה CRM - הוא התלהב וחשב שיש כאן איזה קסם. 
אבל אני, לא עשיתי שום דבר מיוחד, בסה"כ אוטומציה "רגילה".. 
מדי פעם כשאנחנו נפגשים, הוא עדיין מקפיד להזכיר לי כמה שעות עבודה הוא חסך, ועל איך יותר קל לו לנהל את הלידים והקמפיין שלו. "עשית לי חיים קלים" הוא אומר.
 
אבל, מסתבר שמוטי לא לבד, רוב בעלי העסקים לא מודעים כלל ליכולות של האוטומציה שקיימות היום, וממשיכים בעבודה ידנית לא הכרחית - ומתישה.

מה זו אוטומציה עסקית ואיך היא יכולה לעזור לי?
אוטומציה עסקית זו מהפכה של ממש בניהול הזמן של עסקים.
זו היכולת לחבר בין כלים שונים שאתם עובדים איתם בעסק שלכם.
בין אם אלו כלים של מידע ארגוני, כלי ניהול משימות, כלי ניהול לידים ועוד ועוד, והכל מתבצע תוך גמישות גבוהה לפי צרכי העסק הייחודיים. 

למעשה כיום ניתן לאפיין ולבצע כמעט כל סוג של משימה באופן דיגיטלי, כאשר כל תהליך אוטומטי יאופיין ויבנה בדיוק לפי המידות והצרכים של כל עסק.


עולם האוטומציות גדול ורחב בהתאמה לאפשרויות האין סופיות של העולם העסקי,ובכל זאת הנה 8 דוגמאות מעשיות מהשטח של לקוחות אמיתיים:  

1. ניהול ומעקב קמפיינים 

ניתן ליצור באוטומציה דשבורד שמספק דוחות של קמפיינים והצלבה מול לידים ומכירות. אחד הדברים החשובים בעסק זה מעקב וניהול נכון של השיווק. לדעת בכל רגע נתון איזה קמפיין מביא את הלקוחות הרווחיים ביותר, באיזה ערוץ מדיה משתלם להמשיך ולהשקיע ואיזה פרסום לא מביא תוצאות ומבזבז כסף. 

2. תהליך קבלת לקוח.

אם אתם נותנים שירות, זה קלאסי. במקום לעשות הכל ידני, אפשר לדוגמא לתת ללקוח שנכנס למלא טופס היכרות שממלא אוטומטית את ה-crm שלכם. לאחר מכן נוצרות משימות במערכת על סמך הפרטים שהלקוח מילא. למשל, תאריכי תשלום וגביה אוטומטית, שיבוץ פגישות מראש ביומן, דוחות ועוד. 

מקובל לחלק את אפשרויות האוטומציה לשלושה תחומים עיקריים:

שיווקי

תהליכי שיווק ומכירה. לדוגמא:  דוחות אונליין על קמפיינים, טיפול נכון בלידים בלי לפספס. שליחת כל המידע בצורה אוטומטית עם ההרשמה, קביעת פגישות באופן אוטומטי, תזכורות, משימות.

אדמיניסטרטיבי 

תהליכים פנים ארגוניים. לדוגמא: ניהול עובדים, ניהול משימות, יומני נוכחות, ניהול מלאי.

חשבונאות וגביה

טיפול בהוצאות והכנסות : תהליכי גביה, הנפקת חשבוניות, טיפול בקבצים, סדר וארגון של מידע.

3.ניהול מלאי.

ניהול חכם של מחסן, כאשר הזמנות מהאתר או מהקופה הרושמת נגרעות אוטומטית מהמלאי, ובמקביל המלאי המעודכן משתקף אוטומטית באתר. מה שמייצר שקט ומונע טעויות. 

4.ניהול לקוחות חוזרים.

כל עסק אוהב לקוחות חוזרים, שרוכשים שוב ושוב. אלו הלקוחות המשתלמים ביותר. לדוגמא: עבור עסק למכירת מוצרי מזון -  נצטרך מערכת שתדע לנהל את כל המידע על הלקוחות החוזרים בצורה מדויקת, ותחשב את סכום הרכישה הממוצע, את פער הזמן הממוצע בין רכישה לרכישה ועוד.חיתוכים שונים ומותאמים אישית של המידע יתנו לנו יכולות בזיהוי מגמות והרגלי רכישה לאורך זמן. וכמובן, כנגזרת מכך - לייצר התראה במידה ויש לקוח קבוע שפתאום מפסיק לרכוש או שסכום ההזמנה שלו נמוך מהממוצע. השמיים הם הגבול!

5.החזרת נוטשי עגלה.

אם הגולשים באתר שלך מילאו עגלה ומשום מה לא התקדמו למכירה, אפשר די בקלות להחזיר חלק מהם עם הודעה אוטומטית שנותנת להם הנחה כלשהי /קופון לזמן מוגבל או שמזכירה להם לחזור להשלים את הרכישה. בעולם של הסחות דעת זה מתבטא בהכנסות גבוהות יותר מהאתר.

6.חשבונאות.

איסוף ותיעוד חשבוניות, במקום לעבוד קשה במשך שעות, לנבור במייל ולאסוף את כל החשבוניות וגרוע מכך, להפסיד כסף על חשבוניות אבודות. האוטומציה יכולה לעזור גם כאן, עם תהליך אוטומטי ששולף את החשבוניות מהמייל, מעלה את כולן לתיקיית אחסון, ושולח אותן אוטומטית לרואה החשבון בתאריך הדיווח. 

7.איסוף מסמכים מלקוחות

קחו למשל חברה לייעוץ משכנתאות, שאצלה תהליך קבלת הלקוח מחייב קבלת מסמכים רבים מהלקוח, ויש המון בזבוז זמן ותהליכים שנתקעים בגלל מסמכים שהלקוח שכח וכדומה. כל זה יכול להיות מנוהל באוטומציה ולפנות את הזמן היקר של יועצי המשכנתאות להתמקד בדברים החשובים. 

8.גביה

אפשר להגדיר את נושא הגביה כתפוח אדמה הלוהט של העסק. רובינו מעדיפים להימנע מהתעסקות בגביית כספים ותשלומים, ומצד שני הליבה של העסק היא התזרים.מה עושים? גם כאן אוטומציה יכולה לקחת חלק מרכזי, ולבצע עבורנו את הגביה באופן קולקטיבי ומותאם אישית עם חיבור לסליקה, התראות חוזרות במספר ערוצי תקשורת, ובזמנים המוגדרים לכל לקוח, עד לביצוע התשלום בהצלחה, ועדכון אוטומטי בדשבורד מעקב תשלום.

 

איזה סוגי עסקים ירוויחו הכי הרבה מאוטומציה עסקית?

  • עסק עם 3-4 עובדים ומעלה.

  • עסק שמבזבז כמה שעות ביום על פעולות שגרתיות ידניות שחוזרות על עצמן.

  • עסק שמוכר בהיקפים גבוהים.

  • עסק שרוצה לגדול במהירות ולפתח scale גבוה

  • עסק שחשוב לו לתת שירות מהיר ומהודק שלא תלוי בגורם אנושי.

מה הצעד הראשון שיעזור לי לדעת האם אוטומציה עסקית יכולה לשדרג גם את העסק שלי?

אנחנו מזמינים אותך לשיחת היכרות ואפיון עסקי ראשוני,
בה נסקור את שיטות העבודה והכלים שאיתם עובדים בעסק שלך,
ונאתר את הנקודות שבהן אוטומציה עסקית יכולה

 לייתר פעולות ידניות,
לתת ערך מוסף שלא קיים היום במסע הלקוח ובתהליכים העסקיים, 

ולחסוך זמן וכסף.

צרו איתנו קשר ונחזור אליכם

צרו איתנו קשר!

נשתמע בקרוב!

3d-social-media-account-management-background-rendered4.png

פרוייקטים

שוקראן

וויני

סתיו לד

אמנה

ברנינה

ארץ ציוד מחנאות

תפריט

לקוחות

פרוייקטים

שווה לקרוא

צור קשר

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Whatsapp
לוגו לבן.png
bottom of page