
ב-5 השנים האחרונות שיווקנו בהצלחה עשרות פרויקטים של נדל"ן ומאות יח"ד דרך הדיגיטל, היו קמפיינים מוצלחים,
היו כאלו שלא. מה שחשוב - למדנו המון.
במאמר הזה זיקקנו את כל המרכיבים הקריטיים
לקמפיין מוצלח:
איפה נקודות הכשל שקמפיין דיגיטל עלול ליפול בהן,
ואיך להעלות משמעותית את אחוז ההמרה ולייצר מכירות באופן סיסטמטי.
איך לשווק נדל"ן בדיגיטל ולהצליח: הצ'קליסט המלא.

עשה ואל תעשה - 10 המרכיבים הקריטיים לשיווק נדל"ן בדיגיטל:
1. אסטרטגיית שיווק
נכון: חושבים לפני שמבצעים. לפני התנעה של הקמפיין - יושבים לתכנן.
מי קהל היעד שלי? מה נקודות החוזקה או החולשה של הפרוייקט? מי המתחרים?
מה הקריאייטיב שימשוך את הלקוחות הנכונים?
לא נכון: יהיה בסדר - ממילא כל הפרוייקטים מוכרים בסוף אותו דבר, אז מספיק שנגיד
משהו על חלום ונוף ומפרט עשיר, תתקדמו בשיווק חבל על הזמן.
2. תכנית שיווקית
נכון: כדי להצליח חייבים להציב יעדים ברורים ומדידים.
למשל - מהו אחוז ההמרה הרצוי או אפילו סביר לפרוייקט, מה אחוז ההמרה הממוצע בשוק, הערכת כמות הלידים עד למכירה, הערכת סיכונים, גיבוש חלופות ותכניות מגירה.
לא נכון: כדי להצליח חייבים תקציב גדול, ולרוץ איתו חזק, זה יחזיר הרבה לידים.



3. חומרים שיווקיים מתאימים
נכון: סרטונים, תמונות, וטקסטים שמפורסמים במדיה צריכים להיות אותנטיים וחכמים, ומותאמים למסרים ולקהל היעד.
לא נכון: תמונות גנריות ומשפחה מחייכת מתוך מאגר תמונות
לקניה באינטרנט (שאטרסטוק) זה לא חומר שיווקי שעליו בונים קמפיין.
4. גמישות
נכון: היתרון העצום בדיגיטל זה ביכולת להפיק לקחים במהירות ולהתעדכן תוך כדי תנועה. אופטימיזציה של הקמפיין חייבים לבצע באופן קבוע ויומיומי מתוך מידע שמתקבל און ליין, כדי לטייב את איכות הלידים, ולחדד את חיצי הקמפיין בדיוק למקומות הנכונים.
לא נכון: לעבוד ללא הפקת לקחים, "לתזמן פרסומים" מראש ולא לבצע שיפורים לפי פידבק אמיתי מהשטח.
5. שימוש מושכל בכלי הפרסום
נכון: בעולם הדיגיטל יש מגוון רחב מאוד של כלים, וכדי לעשות קמפיין שיפגע בול, חובה להכיר באופן עמוק את כל אפשרויות המדיה, ומה מתאים ונכון עבור כל אתגר.
פייסבוק, גוגל, טאבולה, אאוטבריין ועוד, הם עולמות רחבים שבכל אחד מהם מערכות שונות ליעדים שונים. כדי לנצח צריך להתאים את כלי הנשק למלחמה.
לא נכון: שימוש בכלי פרסום ללא הבנה מעמיקה בהם "תעשה לי אינסטגרם שמעתי
שזה עובד.."
6. בקרת תקציב
נכון: הגדרת את מסגרת התקציב הכוללת לקמפיין השיווק בדיגיטל, מצויין. אבל, יש עדיין הרבה מה לעשות. אנליזה עקבית לאורך הקמפיין תוודא שיש תמורה שראויה להשקעה (גם בפריזמה יומית שבועית וחודשית), ותרגיע אותנו שהכסף עושה את העבודה ולא מתבזבז.
לא נכון: כשתקציבי השיווק נשפכים ללא בקרה הדבר גורם לתסכול,
ולהורדת תקציב גורפת, וממילא לפגיעה באפקטיביות של הקמפיין.
7. מיקוד במכירה ולא בלידים
נכון: כמות גדולה של לידים היא לא בהכרח סיפור הצלחה. לידים זה בסך הכל הצעד הראשון בדרך אל המטרה - שהיא המכירה עצמה. האם הלידים שלנו איכותיים?
האם יש פקטור שמפיל אותם בדרך?
כמו שכל איש מכירות טוב יודע, עדיף ליד אחד טוב ומדוייק מאשר 20 לידים לא בשלים. ולכן במצב של אחוז גבוה של לידים "פח" כנראה שנעדיף להשקיע את המאמץ בטיוב לידים ובסינון איכותי מאשר להמשיך לקבל כמות גדולה של לידים.
לא נכון: כשעושים הכל כדי להביא כמה שיותר מתעניינים, מתוך הנחת מוצא שיהיו מהם שיתקדמו לרכישה. ובכן, מסתבר שהכמות ממש לא מפצה על האיכות,
והיא בדרך כלל רק תוצאה של בזבוז כסף.
עודף של פונים לא רלוונטים רק יוצר מסך עשן ומקריס את המערכת שצריכה לטפל בכולם, ומקטין את הפניות והזמינות שלך לטיפול במקרים שבאמת פוטנציאלים
ובשלים לרכישה.
8. מענה מהיר
נכון: רוכש פוטנציאלי שנחשף לפרסום שלך, והשאיר פרטים חייב לקבל קשר ממך בזמן קצר ביותר - אם אפשר אפילו תוך דקות. ולכן יש לייצר מנגון חכם שמתריע על כל ליד אצל אנשי המכירות בזמן אמת ומאפשר טיפול מהיר בליד, בעודו חם.
לא נכון: יצירת קשר עם ליד באיחור מקררת אותו ופוגעת לו במוטיבציה להתקדם למכירה (אחוזי המרה נמוכים). וגרוע מכך, לאחר שמילא פרטים אצלך, מערכות הפרסום מציגות לו ללא הפסק פרסומים של מתחרים, כך ששבמקרה כזה אתה משלם על הליד אבל המתחרים קוצרים את התוצאות.
9. ניהול לידים - מסע לקוח מסודר
נכון: פרוייקט נדל"ן זה עניין של מאות ואלפי לידים, ולכן ניהול רשימת לידים חייבת להיות עם מערכת crm מתאימה עם תיעוד מסודר ומפורט, כולל מעקב וסטאטוס מעודכן בשילוב תזכורות אוטומטיות.
לא נכון: כשאין מערכת crm מסודרת עם נוטיפיקציות, הלידים פשוט נופלים מהמשפך. ברגע שמתעניין יצא משרשרת ההתקדמות או לא יקבל מענה ראוי רק בגלל רשלנות או חוסר תשומת לב
10. חווית לקוח חיובית - מבוססת אוטומציה
נכון: ניתוב של הלקוח שלך למסלול אוטומטי החל מהשארת הליד ועד לתיאום אונליין של פגישה באתר, ובנוסף, הנגשה של כל החומר של הפרויקט, כולל למשל וידאו סיור בדירה לדוגמא, עם תזכורות אוטומטיות. העברת שדר של רצינות "בישול המתעניינים" וסגירת עניינים מהירה וחלקה הרבה יותר.
מהפכת האוטומציה:
מענה מדויק לכל עסק, פחות פעולות שגרתיות ומעצבנות, יותר זמן לעבודה יצירתית ופרודוקטיבית.
יהושע שילה 05.04.2021

אוטומציה - היא אחד הדברים הכי חמים כיום בתחום העסקי.
מדובר בייעול אמיתי שמותאם ומאופיין במדוייק לצרכים הספציפיים של כל עסק, מכל תחום.
החידוש העיקרי שזה הולך ונעשה הרבה יותר נגיש ומהיר לביצוע.

גם אם אתם לא אמזון או טסלה, ואין לכם כמה מיליונים פנויים להשקיע ביצירת עסק אוטומטי לחלוטין, עדיין אין סיבה שתבזבזו שעות על גבי שעות בעסק, על פעולות שיכולות להתרחש באופן אוטומטי.
"עשית לי חיים קלים"
מוטי הוא בעל עסק, שהיה לו קמפיין בפייסבוק שעובד באופן קבוע ודי יציב. בכל יום הוא היה נכנס למנהל המודעות בפייסבוק כדי למדוד את ביצועי הקמפיין, ולהוריד למחשב שלו קובץ אקסל עם הלידים שהשאירו פרטים - ואז להתקשר אליהם.
מבחינתו, זה היה מובן מאליו לשרוף בשביל זה בכל יום בסביבות חצי שעה של עבודה, הוא לא הכיר מציאות אחרת.
כשנפגשנו והראיתי לו שאין כל צורך לבזבז על זה זמן עבודה יקר, וניתן ליצור תהליך אוטומציה פשוט שמעביר את כל הלידים וכל נתוני הקמפיין שמעניינים אותו ישר למייל שלו ולמערכת ה CRM - הוא התלהב וחשב שיש כאן איזה קסם.
אבל אני, לא עשיתי שום דבר מיוחד, בסה"כ אוטומציה "רגילה"..
מדי פעם כשאנחנו נפגשים, הוא עדיין מקפיד להזכיר לי כמה שעות עבודה הוא חסך, ועל איך יותר קל לו לנהל את הלידים והקמפיין שלו. "עשית לי חיים קלים" הוא אומר.
אבל, מסתבר שמוטי לא לבד, רוב בעלי העסקים לא מודעים כלל ליכולות של האוטומציה שקיימות היום, וממשיכים בעבודה ידנית לא הכרחית - ומתישה.


אז מהי בעצם אוטומציה עסקית ואיך אפשר גם בעסק שלך לחסוך ימי עבודה וכוח אדם שמתבזבז ונשחק בפעולות שחוזרות על עצמן?
אוטומציה היא בעצם היכולת לגרום לרצף של פעולות שיתרחשו באופן אוטומטי. כל רצף פעולות כזה (סנריו) יתחיל תמיד בטריגר (גורם לפעולה). כמו הפלת האבן הראשונה ברצף של אבני דומינו, ברגע שהיא נופלת כל שאר התהליך מתבצע באופן אוטומטי. בדומינו של האוטומציה, האבן הראשונה תפעל בתזמון או בהגדרה של אירוע מסוים, וכל שלבי ההמשך של התהליך מתוכננים מראש.
לדוגמא:
בכל פעם שנכנס לך ליד חדש, תיפתח לו כרטיסיה במערכת ניהול המכירות, הוא יתווסף לאנשי הקשר בטלפון, ותיפתח לו האפשרות לקבוע פגישה עם איש המכירות לפי הזמנים הפנויים ביומן.
במקביל, ישלח ווצאפ או מייל הכנה לפגישה, עם כל המידע על השירות/המוצר.
כמובן שביום הפגישה שני הצדדים יקבלו תזכורת להגעה, ובמקרה שהפגישה אינה פרונטאלית - תיפתח לכם פגישת זום באופן אוטומטי ברגע המוגדר.
כל התהליך הזה - אוטומטי לחלוטין. מטורף :)
בכל פינה בעסק
עולם האוטומציה העסקית הינו בעל יכולות אדירות בחיבור בין ממשקים בייעודים שונים. ניהול של מידע, וחיבור של כל הכלים שבית העסק משתמש בהם, תוך גמישות גבוהה. מערכות פרסום כמו Google Facebook יכולות לדבר בקלות עם מערכות CRM כמו Trello ו- PowerLink, להשאיר נוטיפיקציות במייל ובמכשיר הנייד שלכם, ולדוור את המסרים שלכם במערכות שליחה מתקדמות. מגוון עצום של כלים לאין ספור של פתרונות, כאשר כל תהליך אוטומטי יאופיין ויבנה בדיוק לפי המידות והצרכים של כל עסק.

עידן האוטומציה -
עד לפני שנים בודדות, רק חברות ענק יכלו להרשות לעצמן להטמיע תהליכים כאלו, מכיוון שבנייה של תהליך אוטומציה באמצעות תכנות וכתיבת קוד היא יקרה מאוד, ורק בעסק שמוכר לעשרות אלפי לקוחות בחודש הייתה הצדקה להשקיע מאות אלפי ש"ח ויותר במערכות מותאמות אישית.
כיום, עם התפתחות אדירה ומואצת של עולם האוטומציות העסקיות, יש יכולת להטמיע בכל עסק כלים שמייצרים תהליכי אוטומציה מדוייקים לצרכים של בעל העסק, וזה בכלל לא משנה מה התחום שבו העסק פועל.
הניסיון של השנים האחרונות מראה באופן חד משמעי שאוטומציה בעסק זו השקעה שמחזירה את עצמה פי כמה וכמה הן בחיסכון של כוח אדם ומשכורות, והן בייעול תהליכי שיווק ומכירה בעשרות אחוזים!
עובד בעסק שלך 24/7 בלי משכורת
חברות ענק יכולות להרשות לעצמן לייצר מפעלים וקווי ייצור שפועלים אוטומטית כמעט ללא מגע יד אדם. אבל גם עסק בינוני - קטן בישראל יכול לייתר חלק גדול מהתפעול האנושי ולחסוך במשאבים.
איך עושים את הצעד הראשון?
כל תהליך אוטומציה מתחיל בהבנת הצורך העסקי, או הקושי שאיתו אתה מתמודד בעסק.
יחד אנחנו מנתחים בדיוק את הסנריו (התרחיש האוטומטי) שנבנה עבורך, ונבחר את הכלים הכי הנכונים למשימה.
כדי להתחיל, זו השאלה הראשונה שאתה צריך לשאול את עצמך:
האם יש פעולות שאתה שונא לעשות בעסק?
פעולות משעממות שחוזרות על עצמן, לא דורשות יצירתיות ואתה מרגיש שהן גוזלות את הזמן היקר שלך ולא מייצרות לך ערך גבוה.
ההמלצה שלי היא להתחיל בפיילוט. לאבחן קודם כל את הפעולות המעצבנות שחוזרות על עצמן שוב ושוב, ולהחליף אותן באוטומציה. ואז לבחון את ההשפעה של התהליך ואת האפקט החיובי.
